Semper är sämst!!!!

Har ju köpt mjölkfri gröt till A, från 4 mån står det på förpackningen. Han vill dock inte ha så mycket (tur det visade det sig). Idag började jag fundera på när och hur man ska introducera gluten för att undvika intolerans och läste att barngröt kan innehålla lite gluten, så man ska inte ge så mycket till att börja med. Läser då på min förpackning och ser mycket riktigt att gröten innehåller gluten. Okej, det är ju helt okej - men jag ser att den också innehåller SOJA! Hur kan man erbjuda en gröt för bebisar som innehåller SOJA när det ej skall ges till barn under ett år??!! Så just nu finns ingen gröt eller välling utan soja för mjölkallergiska barn eftersom att EnaGo har slutat att producera för tillfället. Känner mig asarg och ledsen. Vad ska jag nu ge A? När J var bebis innehöll gröten och vällingen minsann inte soja. Skit ner er Semper, "Nytt och bättre recept" my ass.


Kommentarer
M

Skicka inlägget till Semper! Annars gör jag det...

2013-05-21 @ 07:29:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0