När jag har slutat att amma...

.... ska jag:

* Dricka tio koppar kaffe om dagen. Nej, 15 förresten. Med sojamjölk!
* Ta in på hotell och sova. Varje natt.
* Gå ut och äta middag med min bästa kompis - utan karlar och barn! * Dricka ett glas vin (ja, det kommer att räcka)
* Sluta ge A mat på natten.
* Glömma den här tiden...
Jag totalkollapsar snart. Natten har erbjudit galenskap och katastrof. När A började äta lite sov har bättre en vecka men nu är det misär igen. Han är inte lika pigg på att äta heller... Det började med att han bara sov fem minuter på förmiddagen igår. 40 minuter vid lunch och sedan 30 min på em. Alldeles för lite. Somnade sen 19:00 men ville ej ha kvällsgröt så vaknade redan 19:45 och åt igen. Jag la mig 20:30 och blev väckt 21:30 av J som var sur och allergisk, kliade sig och snorade. Fick honom att somna om i sin säng (M tränade). Redan här var jag knäckt över att bli väckt efter en timme - denna tortyr! Somnade väl om vid 22 efter att ha sövt om A som också vaknade såklart. Väckt 00 för att amma. 02:00 för att amma. 03:17 av en hysterisk J som drömt mardröm. 03:25 av A som vägrar somna om. Både jag och M försökte, till slut ammade jag ändå. Väckt igen 04:15 och slutligen 05:30 när M skulle upp till jobbet. Ingen i den här familjen sover speciellt bra... Men vad tusan ska man göra? Man kan ju inte bara dra eller lämna ungarna en natt? Funderar allvarligt på sprit på snuttefilten att tutta i sig. För samtliga.

Vill dela med mig av en visdom också. Igår var jag så glad att A inte knep igen munnen när jag matade med katrinplommonpuré att jag fortsatte att mata. En halv burk. På kvällen hemma (tack och lov) bajsade A det värsta jag sett både privat och i mitt yrkesverksamma liv. Fick kasta kläder och bada bebis... Skönt att vara två vuxna hemma i det läget!

Nu ska vi ta tag i dagen. J ska till förskolan tack tack tack!!! Han är trotsigare än nånsin och både slog mig och spottade mot mig igår. Ingen respekt. När jag sa till honom en gång så kollade han bara drygt mot mig och sa: "du ska vara TYST". Det är så att man kan hålla sig för skratt.... Han har börjat att vara taskig mot A också, lägger grejer över hans ansikte och så, så nu måste man ha stenkoll. A och jag ska festa loss med ett besök på BVC idag. Ja, livet leker!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0