Dessa dagar, dessa nätter...

... I natt (21:30, lagom när jag sovit en timme) vaknade J med världens host/astmaanfall och behövde inhalera. Sen fick han sova brevid mig och jag fick ge mer medicin under natten. Somnade väl själv vid 00:30 efter att ha ammat också och sedan var morgontimmarna som vanligt... liten bebis som vill äta varje timme.

På BVC tyckte ssk att det får vara nog nu med dessa nätter. Den stora ska lämnas bort och den lille kanske behöver få ersättning. Nån som vill ta en trotsig treåring över helgen? ; ) På så vis skulle man iaf bara bli väckt av ETT barn... Ersättning fick vi en provförpackning eftersom att den mjölkfria är så dyr och det inte är säkert att dom dricker den. Nån som tror att A jublade över den? Nej inte precis... Men idag har jag faktiskt lyckats få i honom en flaska med hälften bröstmjölk och hälften ersättning!

Idag ja... Den välbehövda tiden när J är på förskolan lyser med sin frånvaro eftersom att han är hemma och är sjuk idag. Tyvärr är han ändå pigg... Hur ska man orka vara hemma med två små när man knappt orkar hålla sig vaken?

BVC-ssk tyckte också att den rann från A:s mun och menade att det kanske var tänder på G som förstörde sömnen... Jag skrattar, samma sak med J - dreggel från 4 mån men inga tänder förrän vid 10 mån... Så jag tror inte det.

Proverna visade tyvärr att lille A är allergisk mot ägg. Men inte mot mjölk och inte mot jordnöt. Men man kan inte glädjas eftersom att typ 70 % av svaren är falskt negativa när barnen är så här små.. Stor risk att han även har ex mjölkallergi ändå. Men jag kunde inte låta bli att dutta lite mjölk på honom och han fick inga utslag! J blev ju full av utslag bara han tog på ex en barnstol där något annat barn suttit innan och ätit en macka med smör..Så nu håller jag tummarna för att han inte ska vara så allergisk. Och att han ska vänja sig vid ersättningen, så att man kan dela lite på nätterna kanske.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0