Barn på barn

Idag har jag varit med mini på barn för att ta blodprov gällande mjölk-, ägg- och jordnötsallergi. Vilken hit! Hade tänkt att J skulle vara hemma med M men han ville så gärna med - han har ju också tagit prov där och han ville nog vara med som ett stöd... A somnade i bilstolen kl 08:45. Kl 09:05 var vi där och jag fick väcka honom för att vi skulle ta proverna. Hann i alla fall att amma innan... Ssk stack honom fingret och han gallskrek så klart. Det rann dock för dåligt så hon fick sticka igen och då tog det verkligen fart... Ssk såg skapligt svettig ut... Det hade väl varit bra så men det hela späddes på av att J var världens bästa storebror som ville skydda sin lillebror från den dumma sköterskan som gjorde illa hans lillebror så under tiden A gallskrek så stod J och skrek rakt mot sköterskan: "Jag är arg på dig sköterskan!" varvat med diverse tigerläten och mördande blickar. Det spelade ingen roll att jag förklarade att det var bra att hon tog provet etc, han var verkligen arg. Vid ett tillfälle tog han i och höjde ribban ytterligare: "Nu är jag förbannad på dig!" Det var en väldigt bra ssk som efteråt fångade tigern, gav honom en kram och ett tigerryt tillbaks samt ett bamseklistermärke.

Eftermiddagen spenderade vi i en park med min kompis och hennes bebbe. A har sovit dåligt hela dagen och var totalt hysterisk nu på kvällen. Nu när han äntligen sover är jag själv helt svettig och totalt slut. Det är väl bara att binga sig. Ja, jag säger då det. Inte är man sysslolös i alla fall!


Kommentarer
Svägerskan A

Jag förstår att det var jobbigt för dig - men oj, vilken fantastisk storebror J är! Det är inte alla barn som skulle våga skydda brorsan genom att morra åt en sjuksköterska! Ge lill-tigern en stor kram från mig! :-)

Svar: Jag hälsade J att hans moster tyckte att han var modig och jösses vad stolt han blev : )
mamiforlife.blogg.se

2013-05-13 @ 20:52:37
URL: http://ringtail.wordpress.com
M

Håller med A! En lejonkram från mig till både J och dig! Och vilken bra ssk! :-)

2013-05-14 @ 07:00:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0