Vidriga vitlök



Igår gjorde jag en köttfärsgratäng och tänkte att "så farligt kan det väl inte vara med EN klyfta vitlök? Nu är ju mini lite större och äter så mycket minifom, det tål han säkert nu". EN klyfta. I en HEL gratäng. Resulterade i att jag fått vara vaken x antal timmar med en ledsen bebis med MYCKET ont i lilla magen. Suck. Får väl återgå till att laga helt smaklös, mjölkfri mat utan lök, vitlök mm.

Annars var jag väldigt nöjd med gratängen som var kryddad med då vitlök och franska örter, köttfärsen i tomatsås varvad med skivad potatis och palsternacka och havregrädde. Överst ett lager med smulad tofu och havregrädde (fuskar och äter liiiite soja ibland ja).

Men inte så gott att det är värt att liten ska få så ont i magen. Känner mig åksjuk och bakfull idag och J vill inte gå till förskolan, yey!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0