Vad kostar en liter mjölk?

Nu är det så att vi och våra barn inte förskonas från den här allergiskiten. A har verkligen utslag och eksem från topp till tå. Utesluter sedan 2 mars mjölk helt för att se om det blir bättre. Har accepterat detta och anpassat mig till sojamjölk och sojayoghurt. Faktiskt tyckt att det varit helt okej! Men nu fått insikt i att barn under ett år ej ska förtära soja. Om barnet är mjölkproteinallergiskt är det risk att även sojaallergi utvecklas. Så nu vågar jag inte äta soja heller.

Var på BVC och mätte och vägde idag, han är ju två månader imorgon. Ca 5000 g och 56 cm lång. Växer precis som han ska. Men det är ett himla jobb! Från kl 17 äter han varje halvtimme fram till kl 22. Och ersättning vägrar jag att ge i nuläget eftersom att den mjölkfria ersättningen smakar uppblött pappkartong. Jo, på riktigt! Helt vidrigt.

Så nu utan soja kan man ju undra vad man ska livnära sig på? Havregrädde funkar i mat men havremjölk smakar blä. Rismjölk funkar absolut! Rice Dream har till och med vunnit smakpris. När man är glutenintolerant får man en viss mängd rabbatterat för kosten men inte vid annan födoämnesallergi. Konstigt. För vad kostar nu en liter mjölk? Svar: 26 kr.


Kommentarer
H

Vilket bestyr!! Allergier är ett skit.....

2013-03-07 @ 12:22:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0