Sibirien

Jag har flyttat. Tänkte att folk kanske ville veta det, om någon hade tänkt att hälsa på eller så. Mitt nya hem är tydligen Sibirien. Vaknade i morse och vintervärlden var fortfarande kvar utanför så flytten verkar vara permanent. Kämpade till förskolan i KRAFTIG vind och snö. Härligt. Verkar som att det är normaltillståndet här i Sibirien.

Normaltillståndet för barnen i den här familjen verkar vara förkylda. Mini vaknade med täppt näsa IGEN! Tredje gången han är sjuk i sitt nio veckor långa liv i så fall... Men hörde nu också att magsjukan härjar på förskolan så man får väl vara tacksam om dom slipper det eländet i alla fall....


Kommentarer
M

Ja usch och fy och blä! Sibirienväder här också även om snöfallet har varit väldigt måttligt än så länge. Jag tycker ändå att det räcker med kylan - och så påstår meteorologerna att det kommer att hålla i sig MINST 10 dagar till...
Ska vi flytta? ;-)

Svar: Ja ska det vara så här i TIO dagar till så är jag beredd att flytta. Tror att alla i den här familjen är redo att följa med : )
mamiforlife.blogg.se

2013-03-20 @ 18:41:52
Y

Vi hänger på, ska vi säga södra Frankrike? Jag menar vår skolfranska är väl fortfarande top notch? Seux-cheveux cheval comment tu t'appelle liksom...

Svar: Javisst! Och tappar jag bort min pappa vet jag hur man frågar! Ou est papa? (ber dock om ursäkt för inkorrekt stavning och grammatik - man får väl lära sig när man är där!)
mamiforlife.blogg.se

2013-03-20 @ 20:32:57
Mamma

C'est une voiture dans la rue et je suis Suédoise... Okej, jag hänger på! ;-D

Svar: Nånting på vägen... Och jag är svensk? Jag kanske stannar hemma...
mamiforlife.blogg.se

2013-03-21 @ 21:34:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0