Nervös av barn

Jag tycker att det är så jobbigt att träffa andras barn. För jag hör inte vad dom säger! Nu snackar jag om barn i 2-3-års åldern som gärna talar och talar men inte alltid så bra. Barn som kommer fram till en med allvarlig min och stammar fram "bagadaha hubba babgaha" och tittar noga för att se vad man svarar. Det är då jag blir nervös och skrattar lite och svarar "mhm!" och ler vänligt mot barnet samtidigt som barnets mamma kommer fram och förmanar sitt barn "nej men SÅ får man väl inte säga!!" och det visar sig att barnet menade "ragata hagga bajskorv".

Jag förstår ju vad J säger. Men SÅ slår det mig att det kanske är för att jag är hans mamma? Fast jag tycker nog att han är tydlig med sina NEJ och ALDRIG! Förstår förskolepersonalen vad barnen säger? Eller blir dom också kallade bajskorvar hela dagarna? Dom kanske läser nån kurs på universitetet, typ barnlingvistik 7,5 hp?


Kommentarer
M

Hi,hi,hi...
Bra idé!

2013-03-16 @ 08:45:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0