Mormor

Junior verkligen avgudar sin mormor. Hade vi varit troende hade rangordningen sett ut så här:
1) Mormor
2) Gud
3) Resten av alla människor, eller som Junior säger: "folket". Junior tycker inte om när det är för mycket folk. Folket får inte vara där Junior är.

Det är helt underbart att Junior har en så fin relation till sin mormor (jag har också alltid avgudat min mormor), men det är lite tjatigt att han vill att mormor ska komma hela tiden. Mormor bor ju ändå 10 mil bort och kan inte komma farandes HELA tiden. Kommentarer som hörs dagligen: "Nu kommer mormor snart". "När det blir ljust, DÅ kommer mormor". "Nu ska vi plocka undan så inte mormor snubblar när hon kommer", etc, etc. Idag grät han till och med efter mormor: "Nej jag orkar inte äta, förrän mormor kommer".

Bäst var ändå här om kvällen då vi åt fattiga riddare.
Jag: "Om du äter riktigt mycket så kanske DU blir en riddare!" (allt för att han ska äta liksom)
Junior: "Jag blir ingen riddare mamma. Jag ska äta mycket så att jag blir en MORMOR!"

Försök att slå det ni! : )


Kommentarer
M

Ska skriva ut det här och spara för evigt och ta fram de dagar när det känns som om ingen bryr sig :D

Fast - lite läskigt att ha den här positionen - jag menar: hur tungt blir inte fallet, så småningom?

Svar: Fallet? Menar du när han inte längre har mormor som idol? I så fall, som sagt, så har du dessa minnen : ) och vi har ju en mini här också som säkert hänger på mormorsdyrkan ; )
mamiforlife.blogg.se

2013-03-23 @ 18:09:12
M

Det vet man inte; det kanske är mamma för hela slanten! :-)

2013-03-25 @ 19:22:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0