Mjölkfria bananpannkakor



Igår kväll var jag en mysig mamma och gjorde amerikanska bananpannkakor till kvällsmat!

8 små pannkakor:
2,5 dl vetemjöl
65 g mannagryn
2/3 dl ljust muscovadosocker
1/2 tsk riven muskot
1 msk bakpulver
1/2 tsk salt
2 ägg
1,25 dl havremjölk
1 dl sojayoghurt
4 små mogna bananer, två skivade och två mosade

Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Vispa samman ägg, havremjölk och sojayoghurt i en annan bunke. Blanda i de mosade bananerna och tillsätt sedan de torra ingredienserna. Smeten behöver inte vispas slät men blandas väl.

Hetta upp en stekpanna och klicka ut ca 1/4 dl smet till varje pannkaka. Tryck ner ca 3 bananskivor i varje pannkaka när de ligger i stekpannan. Grädda på medelvärme ca 1 min på ena sidan eller tills det börjar komma små bubblor på ytan. Vänd pannkakorna och grädda 2-3 min på andra sidan. Värm de gräddade pannkakorna i ugnen på svag värme medan de resterande gräddas klart.

Servera med valfritt tillbehör. Done!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0