Virvelvind... energiknippe

Hade jag vetat då J föddes att han skulle vara så här... låt oss säga energisk, hade jag valt helt andra namn. Han hade fått heta Virvelvind Energiknippe Envis Somengammalget. Jag. Är. Helt. Slut.

Idag vet jag inte hur många gånger vi har varit osams. Han har blivit skickad till sitt rum x antal gånger. Kommer ut efter en stund och säger förlåt med gullig röst, sen är han igång igen.... Jag vet att han är liten, snart tre år bara, men han retas verkligen också vissa gånger. Det riktigt lyser i ögonen på honom och han tjuter av skratt när man blir fly förbannad och tar tag i honom.

Idag var han så uppe i varv innan våra kompisar kom hit på fika att jag till slut slet på honom ytterkläderna och fick honom att springa av sig ute i tio minuter för att vi inte skulle ha ihjäl varandra här hemma... Inte lätt att orka med en tvåveckorsbebis samtidigt. Tråkigt att det blir så mycket negativ uppmärksamhet kring J också - vi försöker ändå att ge uppmärksamhet när han gör bra saker och vi försöker att föreslå saker som han faktiskt FÅR göra... men det är oftast "tråkigt"...

Tackar som sagt för att M är ledig imorgon! I natt hoppas jag på lite god sömn så att jag kanske orkar lite bättre...


Kommentarer
Rebecka

Jag känner igen det. Så väl.
Jag är som sagt redo för psyk!
Jag blir galen, Elliot bara gråter och har besvär med magen. Kg skulle tippa på nån allergi men dom säger att han inte kan ha det för han växer så bra?
Nåväl..

Hur mår Adam? :)

Kramar

2013-01-21 @ 18:17:53
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0