Vad gör man?

J vill verkligen inte gå till förskolan. Det första han sa igår när jag hämtade var "jag vill inte leka på förskolan, det är tråkigt". Idag ville han verkligen inte gå, sa samma sak när M lämnade och var ledsen. Personalen säger att det går över snabbt och att han inte är ledsen hela dagen - men han vill inte leka med andra barn i speciellt stor utsträckning. Jag vet ju också att han mådde dåligt på förskolan under hösten utan att någon sa nåt till oss... Det känns som att det är för mycket barn och för lite personal för att dom ska hinna ge honom någon extra tid också, jag är rädd att han hamnar för sig själv någonstans.

Och det svåra är ju att jag är hemma - han behöver ju inte vara där. Men jag tror att jag kanske gör honom en otjänst om jag låter honom slippa - det är ju utvecklande att träffa andra barn och delta i en pedagogisk verksamhet. Men jag vill ju inte att han ska vara ledsen... Plus att här hemma känns det som att han bara sitter och kollar på film med napp i munnen. Han vill inte leka själv och jag orkar/vill sannerligen inte leka. Vilket som sagt resulterar i film.

Längtar till våren då man i alla fall kan vara ute i lekparken den lediga tiden! Idag jobbar M 12-21:15 så jag och boysen har hela kvällen för oss själva... Hoppas att det blir lugnt och fridfullt ; )


Kommentarer
Rebecka

Men lilla hjärtat :(
Vilket jobbigt dilemma!

Hoppas ni mår bra annars!
Kramar

2013-01-24 @ 16:26:24
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0