Stendött

Här är det så seeeeeeeeegt. Ingenting händer på bebisfronten. Och jag har inte ens gått över tiden för beräknad förlossning än men är så TRÖTT på att vänta. Det här är värre än att som barn vänta på tomten - den karln är ju punktlig och man vet exakt vilken dag han kommer. Man kanske borde förbereda alla människor på den plågsamma "vänta-på-bebis-tiden" genom att redan som barn introducera dem till "beräknad tomtedag". Tomten är beräknad att komma 24 december MEN det är helt normaaaalt att han kommer cirka tre veckor innan eller två veckor efter....

Nej, nu ska jag lägga ner det här självömkandet. Men nu längtar lille J så mycket efter bebisen och att bli storebror också. Det var det enda han pratade om på morgonen. Så klappade han på magen och så med sin finaste röst, lite tyst och andaktsfullt: "jag älskar dig, bebisen". Det är klart att modershjärtat smälter. Fast det var svårt att komma ihåg den känslan när han några timmar senare med flit hällde ut en kopp te på golvet.

Men som sagt, här är det stendött. Inte en enda förvärk eller känning what so ever. Och går jag över tiden blir det struligt med barnvakt till J. Så, no pressure...


Kommentarer
A

Äh, jag vet ju att man inte kan lita på att du hävdar att det är "stendött" och inte kommer komma någon bebis inom överskådlig tid, minns såväl hur det var förra gången. ;-)Jag och din bror följer bloggen med spänning nu såhär när det närmar sig beräknat datum. :-)

2013-01-06 @ 14:06:20
URL: http://ringtail.wordpress.com
Y

Vilken rar storebror bebis har! Följer oxå med spänning!

2013-01-06 @ 23:37:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0