Helgernas update

Är uppe före J. Känns faktiskt ganska uppfriskande att vakna av något annat än: "jag är vägen nu, nu ska vi tända lampan!" Idag var jag akut kissnödig. Men natten har ändå varit okej, endast varit uppe på toa en gång och J har inte sparkats mer än att det har varit uthärdligt. Många nätter är vedervärdiga och jag ligger vaken flera timmar. Har en teori om att det är för att bebisen vid födseln skall knyta än till en mamma som den kan känna igen även efter sex månader av total sömnbrist p.g.a. nattamning. Därför viktigt att mamman ser extra sliten ut redan innan förlossningen.

Igår fick jag regelbundna och onda förvärkar. Satt och ormade mig i köket som en mask och karln tyckte att jag skulle ringanoch förvarna min mamma som ska vara barnvakt till J när det är dags för bebisen att komma. Jag meddelade att dessa värkar mycket väl kan försvinna, men efter en timme var de kvar och jag varskodde mor. Ringde även L som jag skulle träffa för en kvällsfika och meddelade att det kanske inte skulle bli av. En timme efter det var allt bra igen och fikat blev av. Visserligen oerhört trevligt att komma iväg och ses utan barn men lite surt att det hela la av. Natten har som sagt varit lugn och fin. Så nu väntar jag mig inte att det här kommer att ske inom den närmsta tiden.

Blir väl öppna förskolan idag igen för att få tiden att gå. Yey!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0