Drömmar med cornflakes

Idag bakar jag drömmar med cornflakes och tänker på min mormor. Mormor har alltid bakat massa olika sorters kakor men drömmar är nog den sort som jag förknippar mest med mormor - jag vet inte varför! Goda som just drömmar är dom i alla fall : )



100 g margarin
2 dl socker
1 dl olja
4 dl vetemjöl
2 msk potatismjöl
1 msk vaniljsocker
1 tsk hjorthornssalt
1,5 dl cornflakes

Rör ihop margarin, socker och olja i en bunke. Blanda samman alla torra ingredienser utom flingorna och tillsätt till bunken. Blanda nästan ihop allt till en deg - tillsätt flingorna, som krossas lätt, och blanda ihop helt. Forma kulor av degen och lägg på en plåt (ca 30-40 kakor blir det). Grädda ca 15 min i 175 grader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0