Det nya livet

Det nya livet innehåller två barn. J är helt plötsligt JÄTTESTOR och man inser verkligen hur bortskämd han har blivit som ensambarn... Snacka om att detta blir en omställning för honom!

Det nya livet innehåller också väldigt lite sömn. Detta var man ju beredd påven det gör det inte mindre jobbigt.. Men som jag sa igår till kompisen som väntar barn, att det är lite som när man är förälskad. I början kan man ligga vaken hela nätterna och prata, det spelar ingen roll att man ska upp och jobba tidigt - man orkar på något sätt ändå. Efter ett tag älskar man ju fortfarande varandra, men man måste faktiskt få sova för att klara av livet. Så tycker jag att det är att få en bebis: först är man förälskad och klarar av nattsudd utan dess like. Efter ett par månader älskar man förvisso barnet, säkert ännu mer, men man behöver sömnen för att fungera...

Fick ett mail med tips inför den första tiden med bebisen. Ett råd var: "Gör bara det du måste! Tvätten kan vänta, den springer inte iväg". Här undrar jag hur andra resonerar kring tvätt? Tvättar andra för att det är.. kul? Här är tvätt något som MÅSTE göras, vi har liksom inga kläder att ha på oss annars..

Vi kanske behöver shoppa MER kläder!!!? Så att vi också kan börja tvätta bara när lusten faller in! : )


Kommentarer
Rebecka

Vilken fin beskrivning!
Just idag, efter 15 veckors skrikande vill jag dock skjuta mig själv i huvudet, men jag älskar ju givetvis mina barn mer än allt annat!

Kram på er! ❤

Svar: Usch, jag vet att jag själv var redo för typ akut psyk efter J:s sömnproblem.... Det är så fruktansvärt tärande. Hoppas att ni får det bättre snart!
mamiforlife.blogg.se

2013-01-11 @ 18:50:59
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com
Y

Minns att vi tyckte att F var en jätte när vi kom hem från BB med M. Tänk att de stora barnen kan bli så väääldigt stora på bara en dag:)Hoppas på att bebis sover bra så du oxå kan lägga dig ett par timmar och återhämta dig lite! kram!

Svar: Ja hur kan dom växa så fort?! Ja, hoppas verkligen att denna liten slipper allergier och får sova bättre... Än är han ju så liten så att nätterna orimligt kan vara lugna....
mamiforlife.blogg.se

2013-01-11 @ 20:00:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0