Barn = oro

Puh! Idag har jag släpat med mig bägge boysen på bussen till sjukhuset. J hade tid på barnkliniken för att följa upp astma och utreda varför han inte växer så mycket.

J betedde sig... energiskt.. och rev nästan hela undersökningsrummet. Vägrade att väga sig och mäta sig, det fick ske genom tvång och vilda protester. Astman är inget stort bekymmer men han växer fortfarande inte så mycket. Läkaren ville ta prover, bland annat för att utesluta glutenintolerans... Nu känns det så himla nervöst, jag hoppas innerligt att han tål gluten. Han är ju redan nu kinkig med maten och med en födoämnesallergi till så vet jag inte vad vi skulle lyckas få i honom.

När blodprovet skulle tas var han tapper och grät först inte alls men dom fick hålla på en stund och då blev han jätteledsen den lille plutten : (

Efteråt kunde jag knappt få med honom på ståbrädan för att han var så ledsen och ville bli buren. Vi gick från sjukhuset till McDonalds som jag lovat honom och sedan därifrån och hem. Nu är jag helt slut. Och J också misstänker jag... Jag frågade när vi kom hem om det var spännande hos doktorn och då svarade han gravallvarligt: "det gjorde jätteont i armen".

Nu väntar vi på att läkaren ska ringa om provsvaren nästa vecka...


Kommentarer
M

Usch, så tråkigt! :-(
Nu håller vi tummarna för att proverna är bra och att allt beror på det genetiska arvet!

Hur är det med A och hesheten, då?
Kram!

2013-01-30 @ 17:34:21
H

Stackars! :( Hoppas att provet visar på tolerans!

2013-01-30 @ 20:40:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0