Lite vuxen...

...är jag väl i alla fall om jag tänker.efter. Jag har till exempel önskat mig en matberedare i födelsedagspresent. Det skulle väl inte en tonåring göra? Jag börjar fundera på om inte ALLA vuxna känner sig så här omogna men dom låtsas att dom är så himla vuxna med sina nyheter och tråkiga frågesportsprogram på TV. Jag ska.härmed också börja låtsas! Tror att jag lyckats hittills idag - än har jag inte brusat upp : )

Jag har också hittat mina likheter i TV- och bokvärlden, för att ha någon att identifiera mig med när jag känner mig sämst. Än en gång blir med Monica i Vänner. Inte för städmanin utan för hennes kontrollbehov och lätt hysteriska sätt. Det känns som jag. Och av samma anledning känner jag stark tillhörighet till Kanin i Nalle Puh. Panik och kontrollbehov.

Sen återstår bara frågan om man ska börja rota i varför man har dessa kontrollbehov eller om man bara ska skita i det!?


Kommentarer
Y

Själv identifierar jag mig med Rachel och hon är ju kanske inte den man tänker på när man associerar kring ordet "vuxen". Om jag skulle säga att någon är vuxen av de jag känner så skulle jag faktiskt säga att det är du. Så även om du inte känner dig som vuxen så uppfattas du som det. I alla fall av mig!

Svar: Supergulliga ni! Skönt att höra att vi är fler "låtsasvuxna"! Y - Rachel är väl lite rart förvirrad ; ) Emmy - så tråkigt med förkylningar! Hoppas att ni mår bättre och sen längtar jag efter att träffa er!
mamiforlife.blogg.se

2013-02-19 @ 17:52:13
Emmy

haha... jag bluffar nog också... känner mig inte alls som den gamla 27-åringen som 19-årige Emmy trodde hon skulle vara.. :) Men det kanske är något positivt... Men vi får väl vara glada att vi inte känner oss gamla :) det hade varit trist! Vi har precis återhämtat oss från förkylningen från helvetet :( så nu ska vi bara bli helt friska så att vi kan komma och hälsa på er allihop :)

2013-02-19 @ 17:58:36
Mamma

Hahaha... NU är ni alla välkomna in i det hemliga sällskapet: VUXNA! Och nu får ni reda på det som alla vi i sällskapet vet: INGEN känner sig vuxen - utom ibland...
Däremot införskaffar man sig fler och fler erfarenheter, vilket gör att omvärlden tolkar det som att man beter sig vuxet.
Ja, så är det.
Kan ni sova nu, när ni fått reda på hemskheten? ;-)

Svar: He he, svar: negativt! Världen känns nu lite mindre trygg... Om INGEN är vuxen på riktigt liksom!? ; )
mamiforlife.blogg.se

2013-02-19 @ 20:21:15
Mamma

Jo, det finns ju faktiskt en och annan som liksom FÖDS vuxna, men jag tror ingen Evald är sådan (farmor räknas inte - hon är ju ingift...);-D

2013-02-19 @ 20:58:50
Rebecka

Ja tyvärr är det RS-virus, ligger inlagda för Elliot klarar sig inte han syrgas. Suck.. Det hade kunnat vara värre men man har liksom ingen energi kvar känns det som.. Jobbigt när andningen är så påverkad med men tryggt att vara här och få hjälp!
Kram

2013-02-20 @ 13:26:52
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0