Fri amning

Det här med fri amning alltså... Ungen bor ju vid bröstet! Är hungrig- jag ammar. Är ledsen - jag ammar (amning är ju mer än mat, det är tröst och närhet). Ont i magen - jag ammar. Kräks upp allt igen och blir mer hungrig - jag ammar vidare. Bajsar, blir mer hungrig - jag ammar.

Okej om man inte hade NÅT annat att göra. Men jag har en snart-treåring som vill bygga skylift, leka pirat ("nu du din landkrabba, nu ska du gå på plankan!") och styra sjörövarskeppet (hans säng). Bara vuxna kan tydligen styra skeppet. Det är ju så kul... : )

Det är lite jobbigt att leka allt detta och samtidigt amma. OCH fundera ut vad vi större ska äta. Och laga detta. Samtidigt som man ammar. Och inte lägger bebisens fot i stekpannan av misstag.

Det som funkar är dock att blogga samtidigt som man ammar! Herregud vad törstig jag är.. Avslutar detta nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0