Snö och minnen

När man vaknar upp i mitten av april och det snar ute är det lätt att man blir lite smådeppig.... Idag fick jag sån längtan tillbaks till typ 20 årsåldern när man pluggade och inte hade några barn (missförstå mig inte, klart jag vill ha mina barn) - tänk vilken frihet man hade!

På den tiden hade dagen kunnat starta vid 9:30 när man gick upp (nu stod jag och skar kött och grönsaker till dagens lunchgryta vid den tiden). Då hade man tittat ut på snön och gett sig iväg till affären och inhandlat massa godis. Sedan hade man kunnat ligga i soffan och dumglott på TV hela dagen och bara softat (ett ord som man använde på den tiden). Bra ämnesomsättning hade man också så godiset skulle inte vara ett bekymmer!

Visst, jag har suttit lite i soffan idag också. Och dumglott på Bolibompa. Inget godis, däremot ammade jag den lille bebisen. Blev slagen av treåringen med en kudde upprepade gånger. När jag tänker efter så är det väl ingen större skillnad. Om jag intalar mig det. Det är ju rätt soft det också. Istället för frukost vid elvasnåret får jag nu avnjuta en god lunch! Tänk vad livet är härligt ändå....!


Kommentarer
A

Smågodiset saknas dock.. Vi blev väckta alleles för tidigt idag oxå.. Viss saknad från friheten man hade runt 20 finns ju.. Man får sova när man blir gammal..! Vilket kommer allt närmare..

2013-04-13 @ 19:47:39
Svägerskan A

Håll ut! Snart är sommaren här! :-)

2013-04-17 @ 05:47:10
URL: http://ringtail.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0