Flera minnen...

...fick jag igår när jag lagade hemmagjorda falafel. Falafler? Falaflar? Hur som helst. Detta minne var också från tiden som 19-åring (de ljuva ungdomsåren!) då jag var vegetarian och åt en hel del falafelrulle. Hade till och med ett par rosa mjukisbyxor (allt var rosa och fjärilar på den tiden) som kallades för äldre"falafelbyxorna" för att de var lösa i midjan och passade ypperligt bra när man ville trycka i sig mycket mat. Som man kunde då utan bekymmer.

Nu har jag minnts tillbaks så mycket att jag undrar om jag börjat bli gammal? Då ser man liksom tillbaks på livet...

Det som pågår här och nu är att A sov 6,5 timme i natt! Nu vet jag ju att jag inte kan hurra för det, men livet återvänder lite när man får sova helt enkelt. Och då har jag mer tålamod och blir en snällare mamma. Synd att den stora sover så dåligt istället... Om båda kunde lära sig att sova natten igenom i sina egna sängar... vilken dröm! Och utopi.

Idag tittade jag på A i vagnen på väg ner i hissen och sa: "du är så gullig !" Då säger J: "nej, han är söt mamma". Jag håller med. Visst är han söt. När vi kommer ut ur hissen och ska gå ut så tittar J allvarligt på mig och säger: "jag tror att jag också är söt". Åh, lilla stora killen! Sötaste storebrorsan i hela världen : )


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0