Julgåvan

Nej, rubriken syftar inte till en gåva i form av en bebis. På den fronten känns det faktiskt lugnt och stabilt för tillfället. Julgåvan syftar till den gåva som vi medarbetare fick av vår chef idag.

I enlighet med tradition bjöds vi på julfika med tårta och annat gott. Alltid en trevlig tillställning men extra kul i år efter som att både pensionärer och vikarier var med. Eller, det var egentligen bara vikarier som var med extra - pensionärerna är nämligen också vikarier. Hur som helst så fikar vi och har trevligt när jag plötsligt inser att någon har släppt sig. Så fruktansvärt pinsamt! Lukten är verkligen stark och näst intill patologisk. Då kommer en kollega in med sin bebis och jag tänker att det måste vara den lille som orsakat det hela. Men hon gårninte iväg för att byta blöja.

Då kommer chefen med julgåvan. Stanken är total. Julgåvan består av kex och riktigt stinkiga ostar.

I hissen ner från jobbet konstaterar personal från en annan avdelning att det luktar som att nån har släppt sig. Jag knyter in gåvan i en plastpåse innan jag går på bussen, livrädd att det ska lukta. Det funkar! Ändå tills jag reser på inför att gå av. Då kommer en pust av odör och jag ser att kvinnan bredvid mig skruvar på sig besvärat. Men jag tycker att det låter som en konstig bortförklaring att börja berätta för henne om alla ostar så jag säger ingenting. Går av bussen. Kvar sitter kvinnan som nu tror att jag har allvarliga problem med magen.


Kommentarer
A

Hahahaha!! Sjukt roligt, ju! Ser framför mig hur samtliga anställda sammanbitet marscherar ut med hårt ihopknutna plastpåsar. :-D

Antar att den fina gåvan förpassades till balkongen när du kom hem?

Svar: Ja, roligt och pinsamt. Men inser nu, efter att ha läst din kommentar och fått samma fråga från alla på andra jobbet, att jag gjort en dundermiss som lagt eländet i kylskåpet. Jag trodde i min enfald att det skulle räcka att linda in allt i dubbla plastpåsar (det luktade ingenting efter det) men kollegorna här säger att det går igenom. Så nu ser jag fram emot att komma hem till ett kylskåp fyllt med matvaror som har tagit smak av fisosten. Ut på balkongen ska den direkt i alla fall!
mamiforlife.blogg.se

2012-12-18 @ 21:20:17
URL: http://ringtail.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0