Huvaligen

Nu börjar det bli riktigt tungt. På riktigt. Vet i och för sig inte hur mycket jag väger nu men jag har en REJÄL kagge för tillfället. Och mycket sammandragningar. En kollega såg efter helgen att magen sjunkit ner också, det är väl så att bebisen blir allt mer redo att nota omvärlden.

Själv kan jag inte fatta att det ska komma en liten till. Jag jobbar dessutom imorgon också. Och har tänkt att jobba över telefon den 28. Så det vore vääääldigt bra om bebisen ville bo kvar i magen ett tag till... och det är inte bara ur egoistisk synvinkel jag ser det då - det måste vara roligare för barnet att födas i januari än i december. I alla fall roligare att vara född då. Är osäker på om det någonsin är roligt att födas? Och om det på något sätt spelar roll när?

För övrigt ska det bli skönt att inte vara gravid och så extra känslig för allt. Minsta lilla motgång eller att jag själv gjort fel på något sätt gör mig sjukligt nedstämd. De senaste veckorna har jag nästan börjat gråta vid löjliga tillfällen, ex. när jag tagit fel på tiden och kom 30 min för tidigt till J:s lussefirande och när jag släpat med all pant till affären och pantautomaten var ur funktion...

Nä, om man skulle ta och äta nåtboch sedan knyta sig!


Kommentarer
A

Äsch, det är rätt gött att vara född i december också. Då blir liksom hela december en enda lång festmånad! :-D

Men hoppas ändå bebisen är snäll nog att vänta till januari så du känner att du hinner vara ledig lite innan den kommer. :-)

Svar: Det är klart att det går fint att fylla år i december : ) men du måste hålla med.om att det är skillnad på att fylla år i början av månaden och typ julafton eller nyårsafton. Kom dock på igår att det finns en jättebra fördel med att få barn sent på året! När alla barnets kompisar fyller 18 och springer på krogen måste barnet stanna hemma med sin mamma och när barnet blir 18 har kompisarna tröttnat på krogen... ; ) Eller?
mamiforlife.blogg.se

2012-12-19 @ 21:44:23
URL: http://ringtail.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0