En kort update

Nu är jag snart fullgången v. 36 och startar v. 37 av graviditeten. Det innebär att bebisen är fullt färdig för att klara sig om den föds, behöver ex inte vårdas på neo om det inte är några andra bekymmer med den. Det betyder att bebisen också i princip kan födas när som helst, utan att det är något konstigt. Det känns som att vara en vandrande bomb som när som helst kan explodera. Mycket instabilt.

Jag jobbar på plats en hel vecka till. Sedan jobbar jag hemifrån i en vecka drygt. I helgen har jag ifrågasatt om detta kommer att gå.. Har börjat få en svidande känsla i magen som är svår att förklara. Skulle tro att det kan bero på att magen växer mycket nu, eller?

Nu är allt som det ska med bebisen iaf. I v.33 växte den ju inte tillräckligt och i kontroll v.35 växte den bra men då var BM övertygad om att den låg i säte. I v.36 konstaterades att den ligger rätt och är fixerad.

Igår gjorde jag slag i saken och packade väskan iaf. Just in case.



Kommentarer
Y

åh, vad spännande! Fast jag hoppas att bebis vill hålla sig kvar i magen till nästa år i alla fall!

Svar: Ja, spännande och läskigt... Nu känns det som lugna gatan iallafall! Klart att den skall hålla sig kvar tills nästa år... = )
mamiforlife.blogg.se

2012-12-16 @ 23:51:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0