Såsinkokt potatis

Jahopp. Nu är julen avklarad. Ett nytt år är kommet. Det året där junior fyller ett år. När jag ska börja jobba. Och junior ska börja på förskolan. Hjälp!

Julen var trevlig i vanlig ordning. Firade hos mor och far med sambo, bror och svägerska. Och lille junior så klart. Ett hav av presentpapper för junior att dyka i. God mat. Barn som kommer hem till föräldrarna som blir som små barn på nytt. Precis som det ska vara. Exempel på hur detta yttrade sig:

Vi kokade sås till kalkonen på juldagen och den var väldigt salt. Jag tyckte att vi skulle ha i en potatis i såsen för att den skulle dra till sig saltet (det funkar faktiskt!). Sagt och gjort. Potatis skalades och lades i såsen. När den kokat där i ett tag var det dags att äta. Jag och min bror tyckte då att det skulle vara otroligt festligt om min bror åt den såsinkokta potatisen (som var rå inuti). Han fick inte äta den för vår mor. Till slut tröttnade hon på vårat tramisga tjat om att han skulle äta potatisen att hon sa det som varje föräldrar skulle ha sagt till sina barn: "Om du ska äta den måste du äta upp den riktiga maten först!" Ingen mat - inget godis, typ!

(Han åt inte den såsinkokta potatisen.)

Vi hade också roligt åt att jag ser gravid ut. "Det ser ut som att en lillebror bor i magen", tyckte pappa. Jag gick upp 2 kilo på bara tre dagar när jag kom hem till mor och far. Diskussionen kom in på att Leila (Leila bakar) inte skulle vika ut sig för några pengar i världen, bara om hon kunde hjälpa fattiga barn typ. Jag menade att jag skulle vilka ut mig för 10 000, haha, i desperat behov av pengar! Men jag skulle så klart ringa Bingo Rimér först och erbjuda att han fick plåta denna post partus-kropp för 10 lax. Man måste ju veta vad man får, liksom.

Vi pratade också om att det finns T-shirts som gravida har på sig där det står "bebis" på magen (för att folk ska veta att de inte bara är feta, det ÄR en liten bebis magen faktiskt). Det finns också T-shirts där det står "I'm having icecreams baby" på (för att folk ska veta att man bara är fet alltså). Jag tyckte att det skulle vara as-snajdigt om jag hade en T-shirt där det istället stod: "I'm having Tom and Jerrys baby" på!!! Ingen skrattade åt mitt skämt, de tittade bara lite förskräckt på mig. Sen förstod någon att jag menade att jag ville ha BEN och Jerrys baby!!! (glass, min anm.) Det blev visst lite fel.... Tom och Jerrys baby vore lite mer... fel.

Tyvärr väntar jag inte Ben och Jerrys baby. Jag väntar skumtomtens baby.

-mami-


Kommentarer
H

Hahaha Asgarv

2011-01-06 @ 19:37:20
URL: http://mangoraja.blogg.se/
mami

= )

2011-01-06 @ 19:46:42
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0