Juniors olater

Jag hade nog aldrig tänkt på att jag som förälder nån gång skulle störa mig på dåliga vanor som mitt barn tagit till och lagt sig för. Jag tror att jag tänkte att detta är problem som man ställs inför när barnet blivit lite äldre. Men. Faktum är att redan nu så har junior startat med några saker som retar gallfeber på mig. Nummer ett är att han inte bara dreglar kopiösa mängder, han SPOTTAR också ut saliven: "ptfbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" så att det skvätter över allt. Nice. Nu när jag bara ammar morgon och kväll så lider han nästan vätskebrist på grund av att han dricker så lite och förlorar så mycket vätska genom en ständig flod av rinnande saliv. Att han dreglar kan han ju så klart inte rå för. Men att han SPOTTAR kan han mycket väl stå till svars för.

Men detta är inte det värsta. Nummer två på listan är en mycket obehaglig ny vana som han börjat med för någon vecka sedan. Han sitter och "kör" med hakan så att det "knäpper till" i käken så att den nästan hoppar ur led. Det verkar junior tycka är festligt. Knäpp, knäpp, knäpp. Jättefestligt. Och jag känner mig som alla föräldrar i världshistorien: "gör inte så där junior, käken kan fastna!"

Suck. Varför blir man som man aldrig trodde att man skulle bli?

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0