Mindre sömn åt mig...

Trodde minsann i min naiva enfald att lille junior nu efter två nätters kanonsömn (5-timmars-starten) var ett återkommande mönster som vi nu hade spikat och aldrig skulle ändra på... jag borde vetat bättre! I natt har allt varit som vanligt och vi har vaknat (junior vaknade och väckte mig givetvis) varannan timme enligt tidigare tradition. Suck. Men som sagt, jag borde ha förstått att detta skulle hända, har ju hört så många exempel på mödrar som liksom jag varit lyriska över att barnen ääääääntligen lärt sig sova okej och sedan blivit besvikna då det inte höll mer än tre dagar. Men jag tror att han hade lite ont i magen i natt, drömde mardrömmar och så... det var nog därför han vaknade så ofta... kommer nog att sova jättebra i natt!! (Positiv anda)

Sitter här och äter vattenmelon. Gott! Junior sover nu... så klart. Vi har varit ute på långpromenad som vi avslutade på Babyproffsen för att köpa en större kudde och lakan till hans spjälsäng (vem orkar åka till Ikea?) Så nu får han snart sluta att sova i korgen på nätterna. Gud vad fort tiden går och vad snabbt han växer!

Kom nu på att jag också måste börja fila på vad JUNIOR ska ha på sig på bröllopet! Klart att han ska vara finklädd också.... (Vilka otroliga bekymmer jag har...) = P

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0