Tjejen och lägenheten

Tillbaka i svalkan på landet! Ett hektiskt dygn i lägenheten där vi fick städa och fixa så att lyan skulle vara i optimalt skick. Balkongdörren på vid gavel och golvfläkten på högsta styrka gjorde att det något så när gick att andas där inne. Fick i ordning stället så att det blev representabelt lagom tills "tjejen" skulle titta på lägenheten. Innan hon kom ringde en kille som också var intresserad av en visning. Han dök upp innan golven var städade och jag skämdes som en hund, men han var mer intresserad av andra saker i lägenheten och tittade faktiskt inte så mycket på golvet. Sedan kom "tjejen". Tjejen var en tant. Lät som en ung tjej i telefonen. Men var en "tant" (45-50? Solariebränd, rökare...). Tanten var lite så där halvnöjd med lägenheten men verkade ändå intresserad av att flytta in. Hon kunde dock inte acceptera att flytta in tidigare då hon inte ville ha dubbel hyra (men hallå, det vill inte vi heller!). Killen verkade däremot inställd på en snabb flytt, så nu hoppas vi på att han får stället. Plus att han var ungefär en triljon gånger trevligare...

Sen packade vi lite saker. Fyra kartonger. Tog typ fyra timmar. Känns det som. Det är minst 400 lådor kvar att packa... Så lite har vi kvar att göra. Men jag hörde att det skulle bli sämre väder nästa vecka så då kanske vi kan vara lite i lägenheten? = )

Idag var vi hos mina kompisar och deras lille söte son på lunch innan vi åkte hit igen. SÅ trevligt att få ses igen! Det var ett tag sen nämligen. Lillkillen där hade lärt sig att sitta själv och hade fått två små tänder i underkäken. Lille plutten! Sedan navigerade Tom-Tom oss hit och nu har jag druckit min första kopp kaffe på typ två år och känner mig vansinnigt hyperaktiv! Men j-ar vad gott det var!!!! = )

Apropå det här med att träna bebisar så att de utvecklas som de ska...


-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0