Nu vill junior snart äta!

Junior tuggar på allt. Kläder. Sina händer. Andras händer. Leksaker. Ja, allt. Han är så stor nu att han gärna sitter med i knäet vid matbordet när vi äter för att vara social. Han tittar med spänning på det som vi stoppar i oss. Man ser att han funderar över om DET kan vara något spännande att smaka på?

En dag åt jag på en morot och junior såg mycket intresserad ut. Så. Han fick slicka lite på moroten... ingen hit! Rynkade på näsan och grinade illa (grönsaker som är så gott!). Men när mina vänner var här åt vi lite vattenmelon... som junior också tyckte såg spännande ut... och han fick smaka lite (alltså inte ÄTA den, bara slicka lite på den) och guuud vad gott han tyckte det var! Sken upp som en liten sol nästa gång han fick se vattenmelonen.. = )

Igår fyllde han tre månader, så nu är det ju bara en månad kvar tills han får börja med smakportioner! Det ska bli rikigt kul! Hoppas att han när han så småningom börjar äta lite mer stadig mat kan sova liiiiite bättre om nätterna.. För att tillgodose hans tuggbehov fick han igår en bitring som han fullkomligt älskar! Inga tänder på gång hoppas jag... Mina kusiner fick sina första gaddar vid fyra månaders ålder... låter inte som någon hit. Då är det morsning och good bye med amningen kan jag säga!


En sådan bitring fick junior, fast turkos med gula elefanter. Jättegott, tyckte junior!

-mami-



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0