Klåda av kräm mot klåda?

Nu har jag kommit på något så himla dumt! Läste på en av juniors krämer mot eksem och torr hud: "kan orsaka klåda. Kan ge upphov till allergisk reaktion. Även sent uppkommenn reaktion". Jättebra. Vi gör en hudkräm mot klåda som kan GE klåda och allergi! Finemang. Som när jag läste på mina kortisontabletter som skall tas vid kraftiga allergiska besvär: "Kan ge upphov till anafylaktisk chock". Hm... jag är så allergisk - jag tar min medicin! Oj, jag blev visst ÄNNU sämre av den... Toppen.

Vi smälter bort i värmen. Junior ligger och tar en middagslur just nu. Verkar inte helt fel. Han bet mig när han åt, ett flertal gånger igår. Jag sa då till honom på skarpen och då började han att gråta! Lille plutten... det är ju svårt att vara arg på någon som är så söt.... = ) Men han KAN ju faktiskt inte bita mig.. det gör ju ont - trots att han inte fått några tänder. Misstänker att bitringen var en dum present att ge till "lille Hannibal" ; )

Ska nu ut och plocka in lite rabarber och koka lite rabarberkräm att ha till kvällen. Finns det något somrigare? Ja, okej, möjligtvis jordgubbskräm då. Men nu blir det rabarberkräm.




Maja och en liten rabarber! Förhoppningsvis är rabarberna vi har här ute en aaaaning mindre...

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0