Dr. 90210

Varmt idag.. Men inte görvarmt, vilket bara är skönt. Seg är jag. Junior är lite mindre förkyld.. tror jag. Det kommer snor till och från. Fullkomligt forsar ur näsan. Hur kan en så liten människa producera så mycket snor? Och dreggel? Alla tröjor är dyngsura efter en dags användning. När vi var på bröllopet avverkade han 5-6 små "halsdukar" som man i princip kunde vrida ur när han hade haft dem på sig en stund. Tänder på g? Ingen aning... Han kanske bara är ett litet slemmonster?

Igår tog min pappa en bild på mig och mor när vi satt vid köksbordet. Jag försökte att diskret hålla undan dubbelhakan åt sidan för att se smäckrare ut på bilden. Jag blev inte vacker. Hade heller inget smink på mig, samt hår som skulle ha behövt tvättats för länge sedan (för man hinner ju inte tvätta håret när man har barn.. eller hur var det?) ; P Denna bild resulterade i ytterligare utseendeångest. Jag såg vedervärdig ut. Som en sjuk gammal utfattig typ. Pappa hade också tagit två bilder där jag håller i junior och jag ser... ja, minst sagt SLITEN ut. Totalt färglös. Trevligt. Så det blir photoshop på alla bilder framöver om jag ska stå modell. Annars är det Dr. 90210 som gäller...

Fy fasen!

Idag har vi beställt ett babygym till junior. Nu tycker till och med hans mormor att "nu måste ungen sysselsättas". Det krävs typ 3 personer för att man ska orka med hans tempo. Mamma pratar allvarligt om att anställa en barnflicka... ; P


Detta gym blev det... Verkar enligt beskrivningen som att båda föräldrarna kan hantera det... och det heter Unisex ; P

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0