Babygym

Igår lånade junior sin kompis babygym och kunde faktiskt roa sig själv en liten stund. Det fick mig att längta efter att köpa ett gym till grabben så att man får händerna fria ett tag... Vad tycks om det här?


Babygym från Fisher-Price. 595 kr på www.barabus.se


"Fisher-Price - Musical Medley Activity Gym
•Detta är en tredelad båge för gymmet med 4 roliga leksaker och en stor yta att leka på.
•Den förnyade 3-delade bågen förbinder leksaker: En musikalisk gorilla som spelar en kul ljudeffekt och en kort från 5 andra melodier. Baby aktiverar den genom att snurra på gorillans kula. En isbjörn, En val skramla med en hängande fisk, och en spegel med en havssköldpadda med tecken på sidan.
•För magläge, kan mamma flytta 2 av de leksaker som loopar på mattan och hänga spegel från en av bågen ögglor
•När mamma vill ta gymet på resan eller förvara den, hon bara trycker på en knapp för att frigöra bågarna från fästenas enhet, rullar valven i mattan, och binder ihop allt med en bit tyg på baksidan av mattan"

Det jag funderar över är hur PAPPAN ska göra när bebisen vill ligga på magen eller resa med bebisen? Måste mamman komma då och hjälpa till att flytta leksakerna eller rulla ihop mattan... Verkar ju onödigt krångligt... eller? ; P

-mami-


Kommentarer
Seven

Än en gång kommer vi tillbaks till det här med könsroller, jag blir så trött!

2010-07-18 @ 20:48:54
URL: http://www.humlanstankar.blogspot.com
mami

Jag vet! Det blir ju skrattretande när man tänker på att pappan står där helt handfallen och bara: "jaha, hur ska jag gör nu då?" Klart att det är MAMMAN som ansvarar för barnet och allt som sker runt det. Det vet vi väl alla? ; P

2010-07-19 @ 11:47:53
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0